Varför?!

Varför väljer man något som drar ner en i skiten, när man redan är nere i skiten och inte kan hanskas med problemet??

Hur kan min syster bara acceptera att han dricker?

Jag visste det, redan tidigt idag, det var bara en magkänsla.
Var inne på willys och handla till middagen här ikväll, tänkte att jag skulle köpa två öl till mamma och mig.
Redan när jag såg systembolaget från parkering visste jag, "jahopp ikväll ska han dricka, undra i vilket stadie han har kommit i i sjukdomen, undra hur mycket han smyger.. skulle så gärna vilja åka dit o kolla hans gamla gömmor".. Men jag får inte lägga min energi på honom, men jag kommer aldrig komma ifrån att tankarna kommer smygandes när jag vet att karusellen är igång och den går bara neråt!

Nu ska jag leva mitt liv skit i honom. För var är det för stil ringa fyra dagar efter man har fyllt och säga grattis, skylla på att han hade fel nummer, när han vet att jag har haft samma nr sen jag var 17.  Speciellt när han dagen innan bjuder dit min lilla syster på tårta, dagen innan.. Shiit vad han har snirkat henne runt lill fingret.. Mne jag har en underbar mamma som finns där för mig! Och ger mig mer stöd än vad han någonsin har gjort!

Nej nu ska gör göra klart maten till mamma o mig och duka upp framför Idol!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0